راه های طلایی کسب درآمد از اینترنت : (بخش اول)

انواع مدل های کسب درآمد از اینترنت عبارتند از: واسطه گری، تبلیغات، خرید و فروش(تجارت)، ارتباطی، مدل جامعه مجازی، شبکه های اجتماعی

انواع مدل های کسب درآمد از اینترنت عبارتند از: واسطه گری، تبلیغات، خرید و فروش(تجارت)، ارتباطی، مدل جامعه مجازی، شبکه های اجتماعی

راه های طلایی کسب درآمد از اینترنت : (بخش اول)

راه های طلایی کسب درآمد از اینترنت : (بخش اول)

· انواع مدل های کسب درآمد از اینترنت عبارتند از:

واسطه گری : در این مدل کسب و کار آنلاین بستری برای ارتباط بین خریدار و فروشنده ایجاد می کند.

تبلیغات : مدل تبلیغات ساده ترین و اولین روشی است که برای درآمد زایی به ذهن افراد می رسد، اما واقعیت این است که پیاده سازی مناسب چنین مدلی به هیچ وجه ساده نیست. زیرا تبلیغات زمانی موثر خواهد بود که بازدید کننده سایت شما را آزار ندهد و از طرف دیگر تبلیغ دهنده بتواند نتیجه لازم را از آن بگیرد.

واسطه گری اطلاعات : جمع آوری اطلاعات محصولات/خدمات مختلف کمک مناسبی به خریداران در جهت تصمیم گیری مناسب خواهد کرد. شرکت هایی که از این مدل استفاده می کنند، اطلاعات مناسب در زمینه محصولات فوق را منتشر می کنند. از جمله سایت هایی که در این زمینه در ایران فعالیت می کنند می توان به سایت هایی اشاره کرد که اقدام به فروش و تهیه مقالات علمی، جزوات کنکور، نمونه سوالات امتحانی و... می کنند.

خرید و فروش (تجارت) : در این مدل کسب درآمد، مدیر سایت همان کارهایی را انجام میدهد که مدیر یک فروشگاه فیزیکی باید انجام دهد با این تفاوت که جای محل فیزیکی عملیات خرید و فروش به صورت آنلاین انجام می شود.

تولید کننده، شرکت ها و افرادی که تولیدکننده محصول یا خدمات هستند از طریق اینترنت می توانند آنها را تبلیغ کنند و به فروش برسانند.

ارتباطی : در این حالت عده ای از افراد با نقش بازاریاب محصولات شما را تبلیغ و در ازای فروش محصولات پورسانت دریافت می کنند. به عنوان مثال : وب سایت clickbank.com از این مدل پیروی می کند.

مدل جامعه مجازی : کسب درآمد در این گونه سایت ها بر اساس فروش محصولات جانبی، خدمات، مشارکت های داوطلبانه یا ارائه خدمات ویژه به کاربران بر اساس آبونمان در نظر گرفته می شود. بازی های آنلاین اینترنتی معمولأ از این روش برای درآمدزایی خود استفاده می کنند و منابع موجود در بازی را به کاربر می فروشند.

شما نیز می توانید با توجه به شناختی که از زمینه کاری خود دارید و مزایایی که تکنولوژی های نوین در اختیارتان قرار می دهند خدمات مناسبی از طریق اینترنت ارائه دهید. یک سیستم اینترنتی اگر به درستی طراحی شود می تواند در هفت روز هفته و بیست و چار ساعت شبانه روز به خودی خود کار کند و برای شما درآمد ایجاد کند، بدون اینکه نیازی به فعالیت فیزیکی و حتی صرف وقت زیاد در روز داشته باشید.

پس از طراحی سیستم آنلاین، اولین دغدغه جذب مخاطب هدف است، قطعأ هیچ سایتی بدون داشتن مخاطب هدفمند به نتیجه نخواهد رسید، حتی اگر بتواند نیازهای مخاطب را به خوبی درک کند و آنها را برطرف کند.

روش های مختلفی برای جذب مخاطب هدف در اینترنت وجود دارند که بهترین آنها عبارتند از:

بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو: موتورهای جستجو مهم ترین منبع جذب مخاطب هدفمند در اینترنت هستند، شما همواره باید بدانید که مخاطب شما چگونه فکر می کند، چه نیازهایی دارد و به دنبال چه کلماتی در اینترنت جستجو می کند و با استفاده از تکنیک های بهینه سازی سایت رتبه سایت خود را در موتورهای جست و جو، بهبود دهید تا بتوانید برای خود بازدید هدفمند تولید کنید.

شبکه های اجتماعی : شبکه های اجتماعی ارتباط بین افراد را سریع تر و ساده تر می کند. یک رسانه اجتماعی می تواند به صورت نمایی و با سرعت بسیار زیادی در اینترنت منتشر شود. با تولید یک رسانه اجتماعی جذاب می توانید در کمترین زمان ممکن پیام خود را به تعداد بسیار زیادی از مخاطبان هدف خود برسانید. استفاده از تکنیک های بازاریابی ویروسی نیز تأثیر بسیار زیادی بر شناخته شدن خدمات و محصولات شما در شبکه های اجتماعی خواهد داشت.

دیدگاه خود را بیان کنید

Code Image