بهینه سازی جستجو (SEO)

اما SEO چیست؟ معنای لغوی SEO که مخفف Search Engine Optimization است، بهینه سازی موتور جستجو می باشد. SEO یعنی تولید کردن صفحات وبی که برای موتورهای جستجو جالب و فریبنده هستند.

اما SEO چیست؟ معنای لغوی SEO که مخفف Search Engine Optimization است، بهینه سازی موتور جستجو می باشد. SEO یعنی تولید کردن صفحات وبی که برای موتورهای جستجو جالب و فریبنده هستند.

بهینه سازی جستجو (SEO)

بهینه سازی جستجو (SEO)

بهینه سازی جستجو

شاید بتوان گفت که تقریبا همه افرادی که با وب آشنایی هر چند کمی دارند، حداقل برای یک بار هم که شده واژه ی SEO را شنیده اند.
اما SEO چیست؟ معنای لغوی SEO که مخفف Search Engine Optimization است، بهینه سازی موتور جستجو می باشد. SEO یعنی تولید کردن صفحات وبی که برای موتورهای جستجو جالب و فریبنده هستند.
بهینه سازی صفحات وب این است که شما در نتایج یک موتور جستجوی بزرگ بیشترین امتیاز را داشته باشید. اهمیت این موضوع از انجا ناشی می شود که اکثر مردم از موتورهای جستجو برای رسیدن به مطلب یا محصول مورد نظر خود استفاده میکنند. به عنوان مثال در گوگل و یاهو، اکثر مردم فقط به صفحه ی اول نتایج جستجو نگاه میکنند. بنابراین برای داشتن ترافیک بالا از طرف موتورهای جستجو، این مسئله الزامی است که سایت شما در صفحه ی اول نتایج جستجو قرار گیرد.
علم بهینه سازی موتور جستجو در مورد روشهای فنی مانند عنوان صفحه ی مناسب، تگ ها و متا تگ ها، کلمات کلیدی و عبارات کلیدی و توضیحات مناسب سایت و کلاً محتوایی که موتورهای جستجو دوست دارند، مطالعه می کند.
موتورهای جستجو صفحات وب را به وسیله نرم افزار خزندگی (عنکبوت) پیدا و فهرست بندی میکنند. متاسفانه تمام نرم افزارهای خزندگی یک جور کار نمیکنند. برای مثال اگر صفحه وب شما در یکی از موتورهای جستجو امتیاز بالایی داشته باشد، ممکن است در دیگر موتورها این چنین نباشد.
یکی از کارهایی که متخصصان بیهنه سازی موتورهای جستجو انجام میدهند، پیگیری تمام تغییرات عملکرد داخل موتورهای جستجو است. بنابراین آنها میتوانند صفحات وب را بر طبق این تغییرات بهینه سازی کنند. به علاوه آنها همراه با تغییرات موتورهای جستجوی مختلف خود را تابع این موتورها قرار میدهند.
هنگامی که شما یک طراح برای طراحی سایت تجاریتان انتخاب میکنید، شما باید از این طراح درباره ی بهینه سازی موتورهای جستجو سوال کنید و باید از او بخواهید بر طبق اصول بهینه سازی برای موتورهای جستجو ساخت صفحات وب سایت شما را شروع کند. در صورتیکه این کار طولانی تر از طراحی هایی که شما بیش از این داشته اید، نیست. این کار خیلی آسان تر و معقول تر است که شما در همان بار اول که سایتتان بر روی وب قرار می گیرد، شامل بهینه سازی برای موتورهای جستجو شود.

● چرا SEO مهم است؟
چرا بهینه سازی برای موتورهای جستجو مفید می باشد. موارد ذیل برخی از دلایل این موضوع می باشند:
▪ برتر بودن در نتایج جستجو مشتری های زیادی را به دیدار از وب سایت شما دعوت میکند.
▪ ۸۷ در صد تمام بینندگان شما از یک صفحه یک وضعیت دارند.
▪ ۹۱ در صد از کاربران اینترنت از موتورهای جستجو استفاده میکنند.
▪ طبق آخرین تحقیقات بیش از ۲۵۰ میلیون جستجو در روز در کشور انگلیس انجام میگیرد.
▪ ۷۳ در صد معاملات آنلاین به وسیله موتورهای جستجو آغاز میشود.
▪ ۳.۵ بیلیون از وب سایت با هم بر سر رقابت پول هستند، اما واقعیت این این است که فقط کسرهای از یک درصد به صفحه اول می رسند.
● چه کسانی به SEO احتیاج دارند؟
هر وب سایتی که به سوی تجارت و بازرگانی حرکت میکند، باید صفحات وب خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کند.
هدف نهایی یک وب سایت جلب کاربران اینترنتی میباشد، و مطالعات نشان داده است که پهنه عظیمی از کابران اینترنتی وب سایت ها را در موتورهای جستجوی پیدا کرده اند.
اگر شرکت شما نظر به ساخت یک وب سایت جدید و یا به روز کردن وب سایت قدیمی خود را دارد باید توجه داشته باشید که برای پیشرفت باید SEO را در الویت قرار دهید.
به خاطر داشته باشید که SEO شما را به مسابقه بزرگ می برد و شما را در بازار معرفی میکند.

● ابزارهای SEO چیست؟
در اینجا میخواهیم درباره ابزارهای SEO یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو صحبت کنیم و تعدادی از آنها را معرفی کنیم.
▪ Keyword Suggestion پیشنهاد دهنده ی کلمات کلیدی: همانطور که در بالا گفتیم کلمات کلیدی در جذب موتورهای جستجو نقش به سزایی دارند. شما میتوانید با استفاده از Keyword Suggestion کلمات کلیدی بهتر و جذاب تری را انتخاب کنید.
▪ Google Rank Checkerچک کننده ی امتیاز شما در گوگل: موتور جستجوی گوگل با محاسباتی خاص و دقیق به وب سایت ها امتیاز میدهید, هر چه امتیاز سایت شما در گوگل بالاتر باشد ارزش سایت شما بالاتر است. معمولا چک کردن این امتیاز آسان نیست اما این ابزار در بیشتر سایت های مرتبط باTools SEO کار شما را آسان کرده و شما میتوانید به راحتی امتیاز خود را در گوگل چک کنید.
▪ Link Popularity محبوبیت لینک: محبوییت لینک به شما نشان میدهید که در موتورهای جستجوی مختلف وقتی شما را جستجو میکنند چه تعداد نتیجه ظاهر میشود و جدیدن از این ابزار برای مقایسه کردن بین چند وب سایت استفاده می شود.
▪ Search Engine Position وضعیت سایت شما در موتورهای جستجو: این ابزار هم تعداد نتایج جستجوی سایت شما را در موتورهای جستجوی بزرگ نمایش میدهد.
در کل Web Site Optimization Tools یا ابزارهای بهینه سازی وب سایت که انواع مختلف و متنوعی دارند.

البته یکی از خدماتی که سایبر ویوا ارائه می دهد خدمات SEO می باشد که وب سایتهایی که توسط این شرکت طراحی و پیاده سازی شده اند دارای بهترین رتبه در موتورهای جستجوی بزرگ می باشند.

آیا شما مالک یک وب سایت harmoniplus (harmoniplus) برای کسب و کار یا بازاریابی خود هستید؟

آیا شما درخصوص بهینه سازی سایت harmoniplus (harmoniplus) خود از آخرین تکنیک‌های SEO استفاده می‌کنید؟

توصیه می‌کنیم مقاله زیر را با دقت مطالعه کنید.

SEO و جهان اینترنت تغییرات چشمگیری در طول چند سال گذشته داشته است.

اولین مرحله: ایجاد و تایید حساب‌های کاربری زیر

Google Webmaster Account
Google Analytics
Google+ Personal Account
Bing Webmaster Account

فعال نمودن سیستم sitemap.xml در بخش مدیریت

این افزونه SEO برای harmoniplus آماده شده و امکانات شگفت انگیزی در پیکربندی و سفارشی سازی سایت شما جهت SEO می‌دهد. البته گزینه‌های دیگری نیز برای تنظیمات SEO وجود دارد.

افزونه‌ای عالی و رایگان harmoniplus است که شما می‌توانید به منظور ایجاد نقشه‌ سایت آنرا انجام دهید. سپس می‌توانید به ابزارهای وبمستر وارد شده و لینک نقشه سایت خود را ثبت نمایید.
ایجاد یک وبلاگ و وبلاگ نویسی

داشتن محتوای با کیفیت خوب بر روی وب سایت خود یکی از شیوه‌های مدرن در جستجوگرهاست که بسیار مهم است. ما به طور معمول برای ارسال حداقل دو بار در هفته با پست 500 کلمه بیشتر توصیه می‌کنیم.
بهینه سازی صفحه تماس با

صفحه تماس شما باید برخی از اطلاعات بسیار کلیدی برای کمک و ارائه اطلاعات جهت کسب و کار خود را در سراسر وب در بر داشته باشد. اطمینان حاصل کنید که شامل نام و حرفه کسب و کار شما ، آدرس و شماره تلفن باشد. سپس اطلاعات خود را به + Google محلی و استفاده از microdata برای کمک به خوانایی بیشتر را لینک کنید.

همچنین استفاده از نقشه گوگل که به صفحه تماس خود را به منظور کمک و راهنمایی بیشتر باشد جهت کسب و کار خود به صورت محلی نشان دهید.
باز کردن مطالب خود

بسیار مهم است که شما صفحات کاملا جداگانه‌ای برای هر یک از خدمات، محصولات و یا محل کسب و کار خود را ارائه می‌دهید به جای اینکه به سادگی همه آنها را با هم در یک صفحه قرار دهید ایجاد کنید. این کار باعث می‌شود تا گوگل / بینگ صفحات با محتویات بیشتری را جهت خزیدن در آنها و آنچه را که کسب و کار شما در حال انجام می‌باشد مشخص‌تر می‌کند.

اطمینان حاصل کنید که شما همه مطالب تا حد امکان متنوع به خصوص در هنگام کار با مکان‌های مختلف را با محتوای خاص و منحصر به فرد و جذاب برای هر صفحه جداگانه بنویسید.
پاورقی خود را بهینه سازی کنید

صفحه تماس که شامل اطلاعات و لینک به حساب محلی + Google از جمله اطلاعات microdata راه حل بسیار خوبی است که گوگل نسبت به خواندن اطلاعات بسیار غنی مربوط به کسب و کار شما و صفحات مختلف مرتبط با کسب و کار شما را انجام دهد.
بررسی سرعت وب سایت

داشتن یک وب سایت سریع که در 1.5-2 ثانیه (یا کمتر) بارگذاری شود برای جستجوگرها بسیار حیاتی است. به دلیل اینکه ربات گوگل می‌تواند با خزیدن در زمان کمتر صفحات بیشتر بررسی کرده و این سرعت کارآمدی بیشتری دارد.

چنین نتیجه‌ای را با یک سرور سریع‌تر تجربه کردیم. تعداد صفحات ایندکس شده را افزایش داد چرا که ربات گوگل قادر به خزیدن سریعتر بود. توصیه می‌کنیم با استفاده از GTMetrix.com برای بررسی هر دو در ابزار PageSpeed گوگل و YSpeed یاهو اقدام کنید.
به دنبال مطالب تکراری در سایت

مطالب تکراری می‌تواند قاتل بزرگی برای بهینه سازی سایت باشد. مشکل این است که گوگل به راحتی نمی‌تواند تعیین کند که قطعه‌ای از محتوای درست لینک شده است. این باعث می‌شود به رتبه کلی صفحه شما کاهش پیدا کند.

شما می‌توانید مطالب تکراری در Webmaster Tools گوگل را مشاهده و با استفاده از ابزارهای 3rd party مانند SEOMoz نسبت به مدیریت مطالب تکراری عملکرد بهتری داشته باشید.


عنوان در تگ H1

اطمینان حاصل کنید که عنوان‌های صفحه شما همه با تگ H1 مشخص شده است. این قابلیت در اکثر قالب‌های harmoniplus وجود دارد، البته ممکن است برای همه اینگونه نباشد. تگ H1 توسط الگوریتم گوگل به راحتی قابل شناسایی است که موضوع صفحه (همراه با عنوان صفحه) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

SEO و SEM چیستند؟

SEO ~ Search Engine Optimization

بهینه سازی سایت

هدف SEO اصلاح کدها و ساختار سایت برای بالا بردن شانس آن در کسب رتبه‌های بالا در نتایج جستجو است.

SEO در حقیقت پروسه‌ای است که کمک می‌کند محتوای یک سایت ساده‌تر، راحت‌تر و به دفعات در اختیار موتورهای جستجوگر قرار گیرد.

SEO اصلاح تمام کدها، حذف کدهای زاید، کاهش حجم صفحات، تنظیم چگونگی نمایش متن صفحه، نحوه لینک دادن صفحات به یکدیگر، چگالی کلمات در صفحه، مطابقت کدهای سایت با استانداردهای موجود و تمام آنچه که به خود سایت مرتبط است را به عهده می‌گیرد.


SEM ~ Search Engine Marketing

بازاریابی با موتورهای جستجوگر

SEM به تمام پروسه افزایش بینندگان سایت و بالا بردن فروش آن به کمک موتورهای جستجوگر گفته می‌شود. در حقیقت SEO بخش از SEM است.

نمونه کارهایی که در SEM انجام می‌شود عبارتست از:

- انتخاب کلمات کلیدی

- بررسی وضعیت فعلی سایت و رقبای آن

- اصلاح ساختار سایت

- تنظیم متاها و عناوین سایت

- بهینه سازی سایر پارامترهای سایت

- معرفی سایت به موتورهای جستجوگر

- افزایش محبوبیت و پیوندهای سایت و مدیریت این پروسه

- شرکت در برنامه‌های PFI

- تحلیل آمار سایت

- بالا بردن رتبه‌ها (کنترل رتبه‌ها و اعمال تغییرات مورد نیاز)

- انتخاب موتورهای جستجوگر برای سرمایه گذاری بر آنها

- بهینه سازی اخبار و Press Release

موارد دیگری نیز هستند که به شما در بهبود وضعیت SEO سایت کمک می‌کنند که می‌توانید با تحقیق و جستجو به آنها برسید، جهت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید 02144050905

دیدگاه خود را بیان کنید

Code Image